Implementeer versneld de 1,5 meter regel in uw organisatie
Door de maatregelen omtrent het COVID-19 virus, bereiden veel organisaties zich voor op de tijdelijke ‘anderhalve-meter-economie’. Organisaties zullen zich flink moeten aanpassen aan de situatie: hoe je medewerkers inwerkt, opleidt en hoe je kennis uitwisselt, alles moet opeens anders! Het ‘even voordoen’ van een lastige oefening of procedure op anderhalve meter afstand is nu opeens een uitdaging.
Het normale werkleven zal zich echter ook na COVID niet zomaar hervatten, aangezien veel mensen verwachten dat ‘remote working’ populair zal blijven. Ons advies: gebruik deze periode om versneld te digitaliseren met video! Maak gebruik van ons flexibele en direct inzetbare digitale app/platform GPAL.
Zo kunnen wij jouw organisatie helpen!
Onze consultants helpen je graag met een gratis advies om deze omslag snel te maken. Hieronder zie je een paar voorbeelden van uitdagingen en oplossingen die binnen 1 dag uit te voeren zijn.
Film de nieuwe procedures gemakkelijk met bijvoorbeeld een mobiele telefoon en upload deze in de GPAL app. De relevante medewerkers krijgen automatisch een notificatie op hun telefoon over de nieuwe melding en kunnen deze snel en direct opnemen door de video te bekijken. Dit kan natuurlijk per afdeling of groep medewerkers apart worden ingericht.
Film de (praktijk)lessen en opdrachten. Sla deze gestructureerd op in de GPAL app en maak er digitale opdrachtkaarten van. Je kunt gemakkelijk QR-codes toevoegen aan je opdrachtkaart die meteen naar de juiste video’s verwijzen als ze gescand worden in de GPAL app. Verklein de klassen en laat de studenten zelfstandig werken via de opdrachtkaarten. Kijk eventueel welke elementen ook op de werkvloer of op afstand geleerd kunnen worden. Leg die vast op video en deel die gepersonaliseerd. Op deze manier kan de klassikale tijd verkleind worden zonder het niveau van de lessen te verlagen.
Als een nieuwe collega ingewerkt moet worden, worden zij vaak aan de hand genomen en worden procedures zij-aan-zij voorgedaan. Alle procedures die normaal zij aan zij worden voorgedaan, worden nu 1-malig op video vastgelegd door jouw eigen experts. Deze worden gestructureerd (als een soort inhoudsopgave) opgeslagen in onze App.
Vervolgens kun je met één van onze templates gemakkelijk ‘inwerkboekjes’ maken waarmee nieuwe medewerkers thuis of op de werkplek zelfstandig kunnen oefenen en leren. En let op: het kan nog steeds persoonlijk en met warmte worden gedaan.
Gebruik dit moment om jouw ervaren medewerkers korte video-instructies te laten maken van de belangrijkste handelingen in hun dagelijks werk. Geef ze in hun werkschema wat extra ruimte zodat ze dat meteen tijdens de handeling kunnen doen. Sla deze video’s ter plekke op in GPAL. Binnen enkele dagen kun je cruciale kennis vastleggen en borgen. Deel deze direct met de minder ervaren medewerkers zodat ze kunnen zien hoe de handelingen gedaan moeten worden. Als ze vastlopen kunnen ze daar ter plekke een video van maken, delen via GPAL en middels de GPAL chat direct antwoord krijgen op hun vraag van een collega. Zo vindt er toch een hoop kennisdeling en begeleiding plaats.
Geschreven tekst en e-mails zijn geduldig. Zeker als medewerkers op de werkvloer deze niet of nauwelijks lezen. Hoe kun je dan toch het delen van best practices en ervaringen onder collega’s faciliteren?
Via de GPAL app kun je gemakkelijk verschillende locaties regionaal of wereldwijd met elkaar verbinden. Elke locatie kan korte video’s maken van best practices en deze in de afgeschermde omgeving van de GPAL app delen. Iedere locatie kan reageren en meedoen.
De veiligheid van uw medewerkers staat voorop. Maak video’s waarin wordt voorgedaan welke nieuwe veiligheidsmaatregelen er zijn, sla die gestructureerd op in GPAL en maak er een digitale veiligheidsinstructiekaart. Je kunt de video’s ook verplicht maken in de app, waardoor er automatisch notificaties en herinneringen gestuurd worden naar de desbetreffende medewerkers. In de management console kan een manager precies bijhouden wie de video’s al heeft bekeken.
We zien een versnelde uitrol van nieuwe software binnen alle organisaties. Dat is even wennen voor elke medewerker. Maak met GPAL eenvoudig een video uitleg middels screencapture (het opnemen van je scherm), sla deze gestructureerd op en deel deze direct met alle medewerkers. Medewerkers kunnen ook onderling tips opnemen en delen met elkaar of elkaar vragen stellen via de chat.
Er zijn zo nog wel tientallen cases te bedenken waarbij GPAL uitkomst kan bieden. Misschien wil je wel je helpdesk ontlasten, je klanten op afstand product-trainingen aanbieden of wil je je eigen medewerkers op afstand helpen?
Als je meer wilt weten over GPAL en wat GPAL voor je eigen organisatie kan betekenen, vertellen we je graag meer!
“Bij GPAL helpen we je graag verder. Samen met onze klanten blijven wij ons product verrijken en verbeteren”