Met Checker kun je vanaf nu op een laagdrempelige en interactieve manier de geleerde kennis van je werknemers controleren! Wanneer alle videoinstructies zijn bekeken, opent Checker automatisch en worden er meerdere vragen gesteld over de inhoud van deze videoinstructies. De gebruiker kan in een chatvorm eenvoudig de vragen beantwoorden. Op basis van foutieve antwoorden, worden meteen de juiste videos aangeraden om opnieuw te bekijken.
Met GPAL Todo’s maak je gemakkelijk een reeks video’s verplicht voor gebruikers. Ideaal voor bijvoorbeeld een korte training, onboarding of opfriscursus.
Met Checker kun je vanaf nu op een laagdrempelige manier controleren of de kennis in deze Todo’s daadwerkelijk is overgekomen.
De vragen in Checker worden gesteld door de zogenaamde GPAL Assistant. Deze Assistant is geheel te personaliseren. Kies zelf een passende naam en upload een bijpassende avatar.
Als organisatie kies je zelf de toon die past binnen jullie eigen bedrijfscultuur. Op deze manier sluit de beleving van de gebruikers aan bij andere interne communicatie.
Statistieken worden steeds belangrijker voor organisaties. Om overzicht te houden over de voortgang zijn de statistieken binnen GPAL verder uitgebreid. Bekijk hoever je collega’s zijn in een Todo en zie hoeveel vragen ze goed beantwoord hebben.
GPAL is vaak niet het enige systeem die organisaties gebruiken. Daarom kunnen statistieken ook eenvoudig worden geëxporteerd.
Checker is een uitbreiding op de Todo functionaliteit. Het is een mogelijkheid om GPAL nog effectiever in te zetten binnen jouw organisatie.
Checker is vanaf nu beschikbaar voor alle organisaties die GPAL gebruiken. Voor deze feature is geen nieuwe of extra licentie nodig!
Mogelijkheden met Checker:
Checker is nieuw binnen GPAL en dat roept natuurlijk altijd vragen op. Hopelijk staan de antwoorden op jouw vragen hiernaast al tussen. Mocht dat niet zo zijn? Neem dan gerust contact met ons op!
“Bij GPAL staan de wensen van onze gebruikers voorop! Samen kom je verder”
Mark – Developer van GPAL
Checker is onderdeel van Todo (course). Bij het aanmaken van een Todo kun je via het tabblad ‘Checker’ naar eigen keuze een Checker aanmaken.
In dit scherm kan tevens een preview afgespeeld worden om inzicht te krijgen wat een eindgebruiker te zien krijgt. De vragen zijn klikbaar om te zien welke antwoordmogelijkheden opgegeven zijn. Zodra een Todo (Course) met hierin een Checker actief is geworden, kunnen vragen niet langer aangepast worden.
Bij default heet de Assistant ‘GPAL Assistant’. Uiteraard is deze naam aan te passen naar eigen voorkeur. Kies bijvoorbeeld voor de naam van een collega of een fictieve naam. Ook is de kleur aan te passen.
Assistant is te vinden onder ‘Other’ in de Management Console.
In de Management Console zijn statistieken te vinden van elke Checker die aangemaakt is in een Todo. Deze statistiek is toegevoegd aan de Todo (course) statistieken. Het is mogelijk om te zien hoeveel vragen gemaakt zijn in een Checker. Tevens kan men zien hoeveel vragen juist/onjuist beantwoord zijn.
Wanneer een Todo een Checker bevat, is deze verplicht gesteld door de maker (Admin) van deze Todo. De Checker is dan ook verplicht om de Todo als geheel af te ronden.
Na de laatste videoinstructie zal de Checker automatisch starten. Komt het op dat moment niet uit? Dan kan de Checker worden uitgesteld. Voor de afronding van de Todo als geheel zal de Checker echter moeten worden doorlopen.
Een Checker is op dit moment eenmalig. De GPAL Assistant zal aangeven of je vragen juist of onjuist beantwoord zijn. Bij een onjuist antwoord kan de beheerder van de Todo (Admin) een videoinstructie aanbevolen hebben om nogmaals te bekijken voor nadere uitleg.
Op dit moment is nog geen score te zien op de overview pagina’s in Todo. Als gebruikers kun je wel terug scrollen door de Checker chat om te zien welke antwoorden juist of onjuist beantwoord zijn.
Voor Admins zijn de scores wel inzichtelijk via de Management Console.
Als je meer wilt weten over GPAL en wat GPAL voor je eigen organisatie kan betekenen, vertellen we je graag meer!
“Bij GPAL helpen we je graag verder. Samen met onze klanten blijven wij ons product verrijken en verbeteren”