Kennisborging vraagt om aandacht.
Uit een onderzoek onder 150 onderhoudsmanagers blijkt dat, naast veiligheid, kennisborging zeer hoog op de agenda staat. En dat probleem zien wij niet alleen in de onderhoudssector. Kennis ligt steeds vaker bij een kleine groep ervaren medewerkers dat op het punt staat met pensioen te gaan. En hetzelfde probleem doet zich voor als een medewerker na 5 jaar besluit voor een ander bedrijf te gaan werken.
Hoe lost je dat op? Wat wij vaak horen is: we erkennen het probleem maar we hebben nu echt geen tijd. Dit terwijl je weet dat dit leidt tot meer problemen in de toekomst.
Maak een digitale kopie van uw ervaren medewerkers
Het begint met anders denken. Veel mensen die denken aan kennisborging denken aan het uitschrijven van kennis in werkinstructies met plaatjes. Maar dat moet u loslaten. Onze oplossing is eenvoudig: film uw meest ervaren medewerkers terwijl ze de procedures uitleggen. Zorg dat die video’s direct goed gestructureerd worden opgeslagen in onze GPAL App zodat ze direct te bekijken zijn door uw andere medewerkers. U maakt als het ware een digitale kopie van ervaren medewerkers. Wilt u ook een digitale kopie? Mail ons op info@gpal.nl
Opeens is er tijd
We kunnen u een hele lijst geven aan voordelen maar het belangrijkste is wel: u heeft er veel minder tijd voor nodig en het is visueel. U kunt video’s laten maken door iedere medewerker op het moment dat ze bezig zijn met hun werk. Gewoon met hun smartphone. Iedereen kan dus meehelpen kennis te borgen, gewoon tijdens hun werk.
Ja, maar…..
Het argument van geen tijd gaat niet meer op. Wij kunnen uw organisatie leren om deze nieuwe wijze van kennis borgen te adopteren. Gestructureerd en vernieuwend. Wij kennen alle ‘ja maren’ inmiddels en weten er mee om te gaan. Het is een kwestie van doen. Bent u er klaar voor? Neem dan contact op via info@gpal.nl
Vriendelijke groeten,
Erik Liet
Als je meer wilt weten over GPAL en wat GPAL voor je eigen organisatie kan betekenen, vertellen we je graag meer!
“Bij GPAL helpen we je graag verder. Samen met onze klanten blijven wij ons product verrijken en verbeteren”