Schrijf je in voor het hybride opleiden event

Op dinsdag 13 februari 2025 organiseert GPAL een event waarin we samen met experts en vakgenoten ontdekken hoe hybride opleiden de technische sector kan versnellen.

Versnelling in techniek met hybride opleiden

Een groeiende vraag naar vakmensen, personeelstekorten en een snel veranderende praktijk. Hoe pakken we dit aan? Het antwoord ligt in een nieuwe aanpak: hybride opleiden. Door fysiek en digitaal leren te combineren, ontstaat een flexibeler, sneller en toekomstbestendig opleidingsmodel dat inspeelt op de uitdagingen van nu.

Introductie GPAL Academy

Steeds meer organisaties starten een eigen Academy (ook wel bedrijfsschool genoemd) om nieuwe medewerkers of zij-instromers op te leiden.

Met GPAL Academy wordt uw Academy meteen ingericht met de slimste werkvormen van nu.

Dit kunt u stapsgewijs doen. Wij helpen u daar graag bij.

Lesprogramma op video

Momenteel wordt er in de meeste bedrijfsscholen door een instructeur alles stap voor stap uitgelegd aan het groepje leerlingen die ze voor zich hebben. Met GPAL zet u alle uitleg van de instructeur op video en plaatst dit in de App. Uiteraard in lesblokken zoals u gewend bent. Een simpele stap met grote voordelen.  U heeft namelijk uw lesprogramma in korte tijd digitaal gemaakt op de meest laagdrempelige en overdrachtelijke manier die er is namelijk op video. Een groot bijkomstig voordeel is dat nieuwe instructeurs zich sneller kunnen inwerken.

QR opleidings instructie werkboek

Momenteel wordt er in de meeste bedrijfsscholen door een instructeur alles stap voor stap uitgelegd aan het groepje leerlingen die ze voor zich hebben. Met GPAL zet u alle uitleg van de instructeur op video en plaatst dit in de App. Uiteraard in lesblokken zoals u gewend bent. Een simpele stap met grote voordelen.  U heeft namelijk uw lesprogramma in korte tijd digitaal gemaakt op de meest laagdrempelige en overdrachtelijke manier die er is namelijk op video. Een groot bijkomstig voordeel is dat nieuwe instructeurs zich sneller kunnen inwerken.

Zelfstandig (leren) leren

Nu de lerenden (in teamverband) de videos met uitleg kunnen bekijken, kunnen ze zelfstandig leren. De verantwoordelijkheid komt zo meer  bij de lerende te liggen, een vaardigheid die u in het dagelijkse werk ook graag ziet.

Opdrachten maken op video

Het kunnen uitleggen op video is de ultieme vorm van het aantonen van bekwaamheid. Met GPAL kunnen lerenden video opdrachten krijgen, maken en uploaden in hun veilige klasomgeving.

Feedback in de App

Het geven en ontvangen van feedback is een essentieel onderdeel van het leerproces.    

Zowel feedback op elkaar als door een instructeur is mogelijk binnen GPAL. 

Casuïstiek opnemen

Het zo waarheidsgetrouw mogelijk cases uitvoeren is vaak een vast onderdeel van opleidingen. Leg vast op video wat er gebeurt en laat leerlingen nadien zelf hun handelen beoordelen voordat ze het bespreken met hun mentor/docent.

Vooraf kijken

Lerende komen vaak onvoorbereid naar de opleiding. Met GPAL kun je vooraf video modules laten kijken door lerenden. Dit is vooraf in te plannen,  waarna triggers de lerende attenderen, en ook te monitoren via rapportages.

Beschikbaar na opleiding

Zoals je tegenwoordig kennis opzoekt via Google, zo eenvoudig zijn voor de lerenden ook na de opleiding alle video instructies eenvoudig terug te vinden en altijd en overal beschikbaar via onze Apps of browser.

Automatisch herhalen

Na een opleiding dienen vaak vele onderdelen te worden herhaald. Met onze Todo functie kunt u deze allemaal vooraf inplannen zodat ze automatisch middels triggers worden aangekondigd bij de lerenden.

Challenge maken

Leren moet ook leuk zijn. Met onze speciale Challenge templates kunt u verschillende werkvormen aanbieden die leren leuker en interactiever maken.

Kopje koffie? Onze consultants staan voor je klaar!

Erik Liet – Founder GPAL

Start met het verbeteren van de prestaties op de werkvloer

Wat ga je leren?

Het maken van instructie video’s via de app

Upload en deel video’s met collega’s

Groei samen met peer to peer interactie