19 september 2024

GPAL beheren in een handomdraai

GPAL staat voor een versnelling als het gaat om het inwerken, opleiden en trainen van medewerkers. In het platform zijn daarom steeds weer nieuwe mogelijkheden beschikbaar om gebruikers te triggeren. Dat is natuurlijk erg fijn, maar meer mogelijkheden betekent ook vaak meer taken en mogelijkheden voor beheerders/admins. Met het introduceren van Admin Tasks helpt het platform bij het prioritiseren van openstaande taken. Daarnaast geeft het platform handige overzichten van lijsten waar je als beheerder graag iets mee zou willen.

Admin Tasks

Op het dashboard van de Management Console zijn vanaf nu zogenaamde Admin Tasks te zien. Deze taken tonen beheerders direct waar ze mee aan de slag kunnen.

Deze taken zijn:

  • Instructies die wachten op goedkeuring
  • Video’s van Todo opdrachten die wachten op goedkeuring
  • Gebruikers met de status ‘Uitgenodigd +30 dagen’
  • Gebruikers die niet in een groep zitten
  • Problemen met bezorging van e-mail
  • Instructies die wachten op een titel (alleen als AI is geactiveerd voor jouw organisatie)

Als beheerder zie je alleen de taken waar jij zelf iets mee kunt. Taken m.b.t. gebruikers of content waar je geen beheerdersrechten op hebt, zie je dus ook niet.

Wanneer je meerdere beheerders hebt, kun je wel perfect samenwerken. Wanneer jij een taak hebt voltooid verdwijnt deze ook bij de andere beheerders. Zo voorkom je dubbel werk!

Nieuwe handige lijsten

Een aantal van deze Admin Tasks bestonden al in de vorm van notificaties, maar er zijn direct een aantal nieuwe handige lijsten toegevoegd aan het overzicht:

  • Er is een handig overzicht van gebruikers die al meer dan 30 dagen uitgenodigd zijn. Deze gebruikers zijn dus nog niet begonnen. Als beheerder kun je deze gebruikers direct een herinnering sturen of verwijderen wanneer het niet meer nodig is.
  • Er is ook een handige lijst van gebruikers die in geen enkele groep zitten. Omdat content alleen via een groep gekoppeld kan worden, betekent dit dat deze gebruikers geen enkele content kunnen zien.
  • Fouten zijn menselijk. Daarom is er ook een lijst beschikbaar met Problemen bij het bezorgen van emails. Het komt namelijk geregeld voor dat er toch een kleine typo in een mailadres sluipt of dat een mail niet binnenkomt omdat de mailbox van de gebruiker overvol is.

Neem contact op met GPAL

Als je meer wilt weten over GPAL en wat GPAL voor je eigen organisatie kan betekenen, vertellen we je graag meer!

“Bij GPAL helpen we je graag verder. Samen met onze klanten blijven wij ons product verrijken en verbeteren”