Recent voerden wij een onderzoek uit naar gebruikerstrainingen.
Wij delen nu graag de resultaten met je!
Veel organisaties verzorgen gebruikerstrainingen voor producten, zoals apparatuur, software, voertuigen en machines. Dit wordt gedaan voor zowel eigen medewerkers, als eigen klanten.
In samenwerking met de Hanzehogeschool Groningen deden wij daarom een onderzoek over gebruikerstrainingen.In dit onderzoek vindt je:
🎯 De grootste uitdagingen
🎯 Opkomende trends en innovatieve oplossingen
🎯 5 adviezen
Hieronder delen we alvast een paar highlights uit het onderzoek!
Meteen het hele onderzoek downloaden?
Bijna de helft van de respondenten (45%) geeft aan dat er nog steeds veel vragen of problemen zijn na het volgen van gebruikerstrainingen. Huidige trainingen zijn mogelijk niet voldoende om vragen of problemen onder gebruikers op te lossen wat kan leiden tot fouten.
Erg zonde, want fouten zijn kostbaar, leiden tot inefficiënties en stilstand en verminderen de veiligheid op de werkplek.
Organisaties zijn op zoek naar manieren om gebruikerstrainingen te innoveren en efficiënter te maken door nieuwe technologieën in te zetten.
Hierboven is te zien in welke trends ze voornamelijk interesse hebben. Organisaties zijn voornamelijk op zoek naar toepassingen waarbij er individueelgeleerd kan worden, in de relevantecontext en op het juiste moment. Ook willen organisaties meer gebruik maken van video’s of een video platform dat 24/7 toegang geeft tot gebruikersvideo’s.
Voor het organiseren van gebruikerstrainingen worden diverse middelen ingezet. Opvallend is dat video instructies al door een grote meerderheid van organisaties worden gebruikt. Het gebruik van video wordt daarom als een sterk opkomende trend gezien.
Deze methode wordt vaak gezien als een effectieve manier om informatie over te brengen, gebruikers te trainen en complexe onderwerpen op een begrijpelijke manier te presenteren.
Download hieronder het GRATIS onderzoek naar gebruikerstrainingen en ontdek nog meer inzichten en ontvang 4 adviezen.
Als je meer wilt weten over GPAL en wat GPAL voor je eigen organisatie kan betekenen, vertellen we je graag meer!
“Bij GPAL helpen we je graag verder. Samen met onze klanten blijven wij ons product verrijken en verbeteren”